رژیم غذایی مناسب برای کاهش وزن و لاغری
نوشته شده توسط : دکتر علی امیراحمدی

بر اساس نظر متخصصان تغذیه، دستیابی هر رژیم غذایی به نتیجه درست به سه عامل مهم بستگی دارد که عبارت‌اند از:

  • نوع ماده غذایی که مصرف می‌کنیم

  • میزان مواد غذایی که در هر وعده استفاده می‌کنیم

  • زمانی که غذا را می‌خوریم

به بیان ساده‌تر و بهتر باید گفت که یک رژیم غذایی مفید یا بهترین رژیم غذایی، استفاده از مواد غذایی سالم در وعده‌های منظم است. یعنی مواد غذایی سالم در وعده‌های منظم و به میزان صحیح مصرف شود. زیرا یکی از مهم‌ترین هدف‌های داشتن رژیم غذایی، حفظ سلامتی بدن است. هرچند رعایت رژیم غذایی ساده‌­ترین راه کاهش وزن است اما ممکن است در برخی از افراد نیز مؤثر نباشد. در این موارد روش بعدی عمل اسلیو معده است. دکتر علی امیراحمدی پزشک متخصص و جراح اسلیو معده، می­تواند برای کاهش وزن به این افراد کمک کند. روش­های مختلف کاهش وزن و میزان تأثیر هرکدام در لاغری برای کاهش وزن و مقابله با چاقی روش‌های متفاوتی وجود دارد که باتوجه به میزان اضافه‌وزن و زمان دستیابی به وزن دلخواه می‌توان روش مناسب را انتخاب کرد. برخی از این روش‌ها در زیر بیان شده‌اند که عبارت‌اند از:

  • انجام ورزش‌های قدرتی و ورزش‌های هوازی

داشتن تحرک و انجام ورزش‌های مختلف همیشه یکی از بهترین و مؤثرترین روش‌های دستیابی به وزن دلخواه بوده است. انجام این حرکات نه‌تنها به کاهش وزن کمک می‌کنند بلکه باعث حفظ سلامتی و تندرستی و رسیدن به تناسب‌اندام نیز می‌شوند.

  • مصرف گیاهان دارویی

مصرف گیاهان دارویی از دیرباز بین مردم رواج داشته و طرفداران خاص خود را دارد. بیشتر افراد مصرف گیاهان دارویی را به دلیل عوارض کمترشان به داروهای شیمیایی ترجیح می‌دهند. استفاده درست و اصولی از این گیاهان مفید است اما اگر بیش از حد معمول مصرف شود ممکن است مضراتی نیز داشته باشد.

  • استفاده از داروهای مخصوص لاغری و کاهش وزن

این روزها تبلیغات زیادی در رابطه ‌با داروهای لاغری وجود دارد که ممکن هر فرد دارای اضافه وزنی را برای استفاده وسوسه کند. اما لازم است بدانید که اگرچه ممکن است مصرف این داروها در زمان کوتاه اثربخش باشد اما بدون شک عوارضی را در طولانی‌مدت به دنبال خواهد داشت.

  • رعایت رژیم غذایی

یکی از بهترین روش‌های کاهش وزن، استفاده از رژیم غذایی است. رعایت رژیم غذایی نه‌تنها برای کاهش وزن روش مطمئن و درستی است بلکه سلامتی بدن را نیز تضمین می‌کند. زیرا در رژیم‌های غذایی، به استفاده از مواد غذایی سالم و مصرف تمامی گروه‌های غذایی در وعده‌های منظم سفارش شده است. به‌کارگیری این روش تأثیر بسیار زیادی در درمان چاقی و دستیابی به یک سبک زندگی سالم خواهد داشت.

  • انجام جراحی‌­های لاغری

یکی دیگر از روش­های قطعی و مطمئن برای کاهش وزن انجام جراحی لاغری است. از انواع این عمل‌های جراحی می‌توان به عمل بای‌پس و عمل اسلیو معده اشاره کرد. در این روش افراد می­توانند با انجام عمل جراحی به وزن مطلوب و دلخواه خود دست پیدا کنند. از موارد ذکر شده می‌توان نتیجه گرفت که برنامه‌ریزی برای کاهش وزن بهتر است زیر نظر یک متخصص و با مشورت گرفتن از او انجام شود، زیرا پزشک بر اساس سیستم بدنی فرد می‌تواند رژیم مناسبی را پیشنهاد دهد. در نتیجه فرد می‌تواند در کوتاه‌ترین زمان ممکن و با خیال راحت به وزن دلخواه دست پیدا کند بدون آنکه آسیبی به سلامتی‌اش وارد شود. بهترین توصیه برای کاهش وزن چیست؟ با وجود روش‌های مختلفی که برای لاغری پیشنهاد می‌شود اغلب افراد دچار سردرگمی می‌شوند و نمی‌دانند که کدام روش بهتر و کم‌خطرتر است. باتوجه‌به توضیحاتی که درباره رژیم غذایی و انواع آن بیان شد می‌توان به این نتیجه رسید که بهترین توصیه برای رسیدن به وزن مطلوب، استفاده از رژیم‌های لاغری صحیح و مطمئن در کنار انجام ورزش و فعالیت‌های بدنی مناسب است. با استفاده از این روش دیگر نگران بروز هیچ‌گونه عوارضی نخواهید بود و به این­­ترتیب می‌توانید در کوتاه‌ترین زمان ممکن و از ساده‌ترین روش به وزن دلخواه خود دست پیدا کنید. لازم به ذکر است درصورتی‌که رعایت رژیم غذایی در کاهش وزن مؤثر واقع نشد، گزینه بعدی انجام جراحی لاغری است که باید توسط پزشک متخصص انجام شود.





:: برچسب‌ها: رژیم غذایی , جراحی لاغری , کاهش وزن , دکتر علی امیراحمدی ,
:: بازدید از این مطلب : 31
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 بهمن 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: